Apie mus

Mokymo namai „Patirčių Slėnis”

Apie mūsų
požiūrį į ugdymą

Mes tikime, kad mokymasis ir augimas yra pagrįsti kūrybiškumu, smalsumu, džiaugsmu ir sąveika tarp
proto, kūno ir dvasios, bet ne ribotu vertinimu ir pažymiais.

Mes nuolatos gilinamės į įvairias švietimo metodikas, įgyvendinamas Lietuvoje ir užsienyje. Pradžioje pasirinkome Valdorfo ir lauko pedagogikų derinį, nes šios metodikos buvo artimiausios mūsų vaikų poreikiams, o taip mus įkvėpė šių pedagogikų galimybės ir naudos.

Patirčių slėnio
užgimimo legenda

Širdingai dėkojame visiems buvusiems ir esamiems Patirčių slėnio kūrėjams! 🙏
Be jūsų indėlio ir įsitraukimo mūsų Slėnis nebūtų toks ypatingas 💛

Kiekvienais metais Patirčių slėnis vis auga ir plečiasi, kiekvienais metais prisijungia vis daugiau drauge augančių vaikų, tėvų bei komandos narių. Ir visa tai išaugo iš mažo idėjinio daigelio, kadaise subūrusio atsitiktinai vienas kitą sutikusius žmones bendrai misijai ir bendram tikslui. O visų labiausiai – dėl prasmingo pokyčio tiek kitų, tiek savo gyvenimuose.

Steigėjų rate liko 4 sielos (Akvilė, Anastasia, Inga ir Rinardas), toliau atsakingai puoselėjančios visa, kas sudaro Patirčių slėnio esmę, siekiančios išlaikyti darną ir toliau sodinančios svajonių daigelius.

2024 m. iš steigėjų komandos pasitraukė Lukas, Enrika ir Oleg, nusprendę tęsti savo asmenines veiklas ir projektus (Lukas @Ugdymo meistrai; Enrika @nesmurtinės komunikacijos mokymai, Oleg @pasakų miškas).

2023 m. Patirčių slėnyje vyko daug svarbių įvykių, vidinių sprendimų, buvo gryninamos pamatinės vertybės ir buvo išsikeltas evoliucinis tikslas. Inga perėmė mokyklos koordinavimą ir tęsia šią veiklą iki dabar.

2022 m. iš steigėjų komandos dėl sveikatos ir noro studijuoti pasitraukė Tom (po 2 metų grįžo į Patirčių slėnį kaip gamtos mokslų mokytojas, tutorius, baigęs naujas traumos terapijos studijas). Mokyklos koordinavimą perėmė Oleg, vėliau – Lukas, ieškodami geriausių būdų įgyvendinti svajonių mokyklos modelius. Taip pat šiais metais buvo pasirinkta organizacijoje įgyvendinti savivaldžios (gyvos) organizacijos principus.

Po metų vienas po kito išdygo 3 nykštukų nameliai darželio vaikams. Galiausiai duris atvėrė pati patirčių mokykla – įstabi, apvali, molio sienomis, išpuošta piešiniais ir drožiniais. Daugybė darbščių rankų ir rankučių prisidėjo šią pasakų erdvę kuriant, daugybė meilės žvilgsnių nuglostė ją, džiaugsmo balsai iš vidaus užpildė.

2020 m. rudenį Pabaliuose / Dobrovolėje startavo darželio ir mokyklos projektas – dvi jurtos: 10 vaikų mokyklos jurtoje ir 10 – darželio. Darželį koordinavo Akvilė, o mokyklą – Tom. Darželį tęsėme Valdorfo ir lauko pedagogikų įgyvendinimą, o mokykloje pradėjome projektinį mokymosi modelį. Tai nebuvo lengvi metai, nes vėl startavome su nauja komanda, o ugdymosi procesas buvo organizuojamas lauke, tiek šviečiant saulei, tiek pučiant vėjams. Dabar matome, kad šis periodas dar labiau mus užaugino ir sustiprino.

Idėja taip suklestėjo, kad namuko erdvė Trakuose jai tapo gerokai per ankšta. Patirčių slėnis nebetilpo ir pačiuose Trakuose. Pradėjus svajoti apie mokyklos statybas, prasidėjo ir naujas etapas: svajonių sklypo paieška. Rinardas ir Anastasia ryžosi tapti pagrindiniais sklypų ir statybų investuotojais, o tai atvėrė galimybes svajoti dar drąsiau. Po netrumpų paieškų, 2020 m. pradžioje steigėjų šeimos atrado naująją patirčių žemę – nuostabų sklypą Pabaliuose / Dobrovolėje, Trakų rajone. O kadangi Danguje jau viskas buvo sudėliota, įsigijus sklypą netrukus prie steigėjų komandos prisijungė Oleg, kuris ėmėsi mokyklos bei darželio statybos darbų. Jis leidosi į nuostabią kūrybinę kelionę su meistrų bei menininkų komanda iš skirtingų pasaulio šalių. Pradėta buvo kurti tai, kas jau nuo pirmųjų akimirkų atrodė kaip tikrų tikriausias pasakų pasaulis. Tuo metu prie steigėjų prisijungė Inga, o atsitraukė Giedrė, toliau savo misiją tęsianti su sveikatinimosi projektais.

2018 m. pirmieji vaikai išaugo darželį ir tapo akivaizdu, kad būtina sukurti sąlygas vaikams tęsti mokymąsi panašioje aplinkoje – išlaikant darželio bendruomenės vertybes ir viziją. Įdėjus tiek energijos ir pastangų, darnios tąsos poreikis atrodė nenuneigiamas. Taigi 2018 m. rudenį buvo atidaryta mokykla su Valdorfo klase ir vos keliais vaikais darželio name. Darželį ir mokyklą koordinavo Akvilė. Finansiškai išlaikyti mokyklą ir darbo vietą mokytojui, turint vos kelis vaikus, atrodė, kad buvo neįmanoma. Tačiau idėjai atsidavusi komanda, nestokojo užsispyrimo ir tikėjimo tuo, ką daro, nesureikšmindama pasitaikančių nusivylimų ir kylančių baimių. Tai buvo itin vertingi metai, leidę komandai sukaupti reikalingos patirties, atrasti, kad skirtingiems vaikams tinka skirtingos mokymo metodikos. Tuomet mokyklos veikla vieneriems metams buvo sustabdyta, skiriant šį laiką bendrai vizijai, krypčiai, metodikai išsigryninti, pasiruošti dar didesnio mokyklos projekto įgyvendinimui. Komanda tęsė kitų ugdymo modelių analizę, ieškojo būdų, kaip kurti erdvę mokymuisi, siekė suprasti, kaip pritaikyti mokymąsi skirtingiems bei unikaliems vaikams, kaupė patirtį ir augino būsimus mokyklinukus – darželio vaikus.

Žaliasis namas adresu Birutės g. 16 Trakuose tapo mūsų visų Mokymosi namais. Čia įsikūręs Valdorfo ir lauko pedagogikos principus apjungęs darželis po metų tapo žinomas kaip patraukli alternatyva tradiciniams darželiams. Vietinės šeimos domėjosi nauja iniciatyva, klausinėjo ir jungėsi, taip purendamos idėjinę Patirčių slėnio žemę ir padėdamos su meile auginamam daigeliui leisti gražius ūglius, stiebtis aukštyn.

2017 m. birželio 14 d. formaliai buvo įkurta nauja švietimo organizacija – Mokymosi namai „Patirčių slėnis“. Liepos mėnesį išnuomotas namas, pradėti jo remonto darbai su prisijungiančiomis šeimomis. 2017 m. rugsėjo 1 d., koordinuojant Akvilei, Patirčių slėnis jau buvo pasiruošęs atverti duris ir leistis į naujas patirtis su 6 vaikais (ir vaikų vis daugėjo!).

Atrodė, Danguje viskas buvo jau iš anksto sudėliota, tad tolimesnės aplinkybės klostėsi palankiai: netrukus prie šeimos prisijungė panašų poreikį turintys ir giminingomis mintimis gyvenantys Giedrė, Lukas ir Rinardas, kiek vėliau – Anastasia ir Enrika. Ir šios bendrystės dėka Trakuose pasodintas idėjinis daigelis ėmė sparčiai tvirtėti ir vis drąsiau skverbtis žemėn šaknimis kaip reikšmingas pokytis Lietuvos švietimo sistemoje.

Patirčių slėnio legenda prasideda 2016-aisiais, kuomet ypatingo berniuko Ąžuolo tėvams, Akvilei ir Tom, kilo mintis bendruomenei įkurti alternatyvią ugdymo(si) erdvę Trakuose. Tokią, kurioje būtų gera būti, lengva augti ir paprasta skleistis – tiek mažam, tiek dideliam.

Misija

Kiekvienas vaikas jau atsineša savo aukščiausiąjį pašaukimą. Kuriame erdvę jam atrasti ir skleistis.

Identitetas

Patirčių slėnis – tai natūrali, besirūpinanti aplinka, kurioje auga vaikai ir mes.

Mūsų Vertybės

  1. Man rūpi. Viskas prasideda nuo manęs.
  2. Gerbiu vaiką ir suaugusįjį: girdžiu kito jausmus, nuomonę, požiūrį.
  3. Visada pasiruošęs(-usi) padėti kitam.
  4. Kalbu ne apie žmogų, o su žmogumi.
  5. Grybai po vieną neauga.
  6. Dirbame drauge, siekdami bendro tikslo.
  7. Ramiai pripažįstu savo klaidas – jos padeda man augti.
  8. Esu ryšyje su tuo, ką žmogus ir gamta sukūrė.
  1. Visi turime visą informaciją apie PS.
  2. Svarbius sprendimus priimame konsento būdu, išgirstant kiekvieną.
  3. Ieškome galimybių ne arba/arba, o ir/ir, ir dar daugiau būdu.
  4. Teikiu ir priimu grįžtamąjį ryšį, suvokdama(-s) jo svarbą.
  5. Bendrauju atvirai, drąsiai reiškiu savo nuomonę, net kai ji kitokia.
  6. Esus atvira(-s) įvairiems požiūriams ir patirtims.
  1. Visų balsai komandoje vienodai svarbūs.
  2. Priimu ir vertinu nuomonių įvairovę.
  3. Priimu ir vertinu kiekvieno unikalumą ir autentiškumą.
  4. Pasitikiu savimi, kitais ir Pasauliu.
  5. Pasitikiu kiekvienu, kol jis neįrodė, kad nevertas.
  6. Gerbiu kiekvieno augimo ir mokymosi tempą.
  7. Galiu būti savimi.
  1. Stebiu ir reflektuoju savo ir kitų progresą.
  2. Nuolat mokausi ir tobulėju per patirtis.
  3. Ritmas – žinau ką ir dėl ko įgyvendinu.
  4. Darbas su mentoriumi – greičiausias būdas augti.
  5. Rūpinuosi savimi, galiu paprašyti pagalbos ir leidžiu kitiems pasirūpinti manimi.
  6. Esu atsakingas ne tik už savo sritį – man rūpi procesai, rezultatas, aplinka.
  7. Esu atsakingas už savo ir kitų fizinį ir emocinį saugumą.
  8. Vaikus mokau prisiimti atsakomybę už save, suvokti savo elgesio pasekmes.
  9. Jei noriu kažką pakeisti, siūlau iniciatyvas ir organizuoju pokytį, seku progresą ir fiksuoju rezultatą.
  10. Neieškau kaltų, siūlau sprendimus.
  11. Elgiamės taip, kaip norime, kad vaikai elgtųsi tarpusavyje.
  12. Sąmoningai mažinu vartojimą, taupau resursus, rūšiuoju šiukšles.
  13. Kūnas – samonė – dvasia visi trys vienodai svarbūs.
  1. Renkuosi žaisti, nes visi esame žaismingi.
  2. Jei viskas labai rimta – turbūt kažkas negerai.
  3. Kūrybiškumui nėra ribų.
  4. Eksperimentuoju pats ir leidžiu tai daryti kitiems.
  5. Lengvumas – kai dvasia rami, o mintys aiškios.
  6. Leidžiu sau būti ne „teisingu“, o tikru.
  7. Procesas svarbus taip pat, kaip ir rezultatas.
  8. Nėra blogo oro – tik netinkama apranga.